Kovo 2 d. Skuodo informacijos centre įvyko Skuodo Bartuvos progimnazijos 7-8 klasių mokinių tekstilės darbų parodos atidarymas ir netradicinė pamoka – diskusija apie jaunimo verslo planavimo aspektus ir profesijas reikalingas mūsų miestui bei rajonui.
Parodos – pamokos atidarymą vedė centro direktorė Gražinitė Jokšienė, kuri į diskusiją pakvietė ne tik mokinius, jų technologijų mokytoją Laimutę Kriginienę, bet ir Skuodo rajono verslininkų asociacijos pirmininką, UAB „Kuršasta“ vadovą Stanislovą Martinkų, Skuodo Bartuvos progimnazijos direktoriaus pavaduotoją ugdymui Linetą Šlepavičienę. Anot pašnekovų, suorganizuota paroda ir netradicinė verslumo pamoka padėjo labiau įsigilinti į amato svarbą, profesijos pasirinkimą. Pasak verslininko S.Martinkaus, pradžia į verslą prasideda mažais žingsneliais: užsispyrimu, tikslo siekimu, mokėjimu bendrauti ir dirbti. Matydamas mokinių žingeidumą verslininkas pakvietė mokinius aplankyti jų įmonę, pasižvalgyti po gražiai sutvarkytas patalpas, susipažinti su įvairiausia technika, pabendrauti su jaunais specialistais, kurių skaičiuojama apie 18.
Šventišką nuotaiką padėjo sukurti Skuodo vaikų lopšelio-darželio vaikai ir meninio ugdymo mokytoja Aušra bei socialinė pedagogė Rita. Vaikų padainuota žemaitiška daina ir kvieslių ištarti žodžiai, kviečiantys į Kaziuko mugę, papildė jau esamos temos svarbą, parodė tikrų tikriausią pradžią į verslumo pasaulį
Parodos tikslas – kuo didesniam jaunųjų kūrėjų būriui suteikti erdvę ir auditoriją savo darbų pristatymui, puoselėti kūrybinį aktyvumą ir meninę saviraišką. Svarbiausias siekinys – susipažinti su įvairiomis odos apdirbimo technologijomis, pasisemti kūrybinių idėjų, kaip iš seno ir nebereikalingo odinio daikto pasidaryti naują. Ir tai pavyko – mokinių darbai, atlikti įvairiomis technikomis, buvo skirti kabinti ant sienos ar kitose kambario erdvėse.
Kūrybinius savo ir draugų darbus apibūdino 7c klasės mokiniai: Giedrė Sėlenytė, Evelina Jucytė ir Denas Vizgaudis. Jie kalbėjo apie tai, kaip jau eilė metų penktų-aštuntų klasių mokiniai, dirbdami mišriose grupėse, tęsia pažintį su adata ir natūralios kilmės medžiagomis: siūlais (medvilnė) bei audiniais (linas). Praktiškai dirbdami, jie įvertina jų savybes bei pasitelkę į pagalbą adatą lavina siuvinėjimo rankomis įgūdžius. Didžiausi iššūkiai buvo dirbti viengubu siūlu, prisiminti, kaip atliekami dygsniai (daigstymo, grandinėlės, apmėtymo) bei įdarbinti nepaklusnius pirštus.
Mokytoja Laimutė Kriginienė, kalbėdama apie mokinių darbus, pasidžiaugė mokinių kūrybiškumu, motorika, atlikimo kruopštumu, ištverme, taupumu, paslaugumu, bendradarbiavimu ir teorijos bei praktikos proceso vientisumu. Ji teigė, kad iš elementariausių įgūdžių išspaudžiami rezultatai kartais tampa didelio verslo pradžia. Todėl ir yra būtinas mokyklose tas technologinis pradžiamokslis. Mokiniai išmoko eksponuoti ir pristatyti savo darbus, galėjo pasidžiaugti ne tik savo, bet ir draugų kūrybiniais gebėjimais, pasimokyti vieni iš kitų. Belieka tik stebėtis autorių išmone, kruopštumu, kūrybingumu, darbštumu ir kantrybe. Džiaugiamės, kad mokytoja geba laiku pastebėti vaiko gabumus, tinkama linkme juos nukreipti bei dalintis gerąja darbo patirtimi.
Akimirkos iš renginio: