2024-2025 mokslo metai
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“
Vadovų stažuotė Austrijos respublikos ugdymo įstaigose 2024 m. spalio 20-24 d. d.


Mokytojų STEAM mokymai Telšių STEAM centre 2024- m. spalio 28-30 d. d.



2023-2024 mokslo metai
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“
„Tūkstantmečio mokyklų II “ programos mokymai rajono mokytojams ir pagalbos mokiniui specialistams
Gegužės 14 ir 15 d. mūsų progimnazijoje vyko „Tūkstantmečio mokyklų II“ programos mokymai rajono mokytojams ir pagalbos mokiniui specialistams
„Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymas ir ugdymo kokybės užtikrinimas. Mokymo metodų pritaikymas praktikoje. Mokinių skaitymo sutrikimų nustatymo aspektai“. Mokymus vedė lektorė, švietimo ekspertė, nepriklausoma mokyklų konsultantė, praktikė, specialioji pedagogė metodininkė, kvalifikacijos programų ir rekomendacijų mokytojams ir švietimo pagalbos specialistams rengėja Renata Dudzinskienė. Mokymų programos tikslas: Gerinti įtraukiojo ugdymo (si) sąlygas neuroįvairovei mokyklose ir klasėse taikant universalaus dizaino mokymuisi principus ir gaires, praktiškai taikyti šiuolaikiškus ugdymo metodus, atpažinti ir savalaikiai teikti pagalbą skaitymo iššūkių turintiems mokiniams.
„>
Mokymų metu buvo analizuojami mokinių skirtumai klasėse, gilesnė neuroįvairovės samprata, universalaus dizaino mokymuisi principų taikymas klasėje ir mokykloje visų mokinių įtraukčiai užtikrinti. Buvo mokomasi atpažinti barjerus, trukdančius skirtingų mokinių mokymuisi ir įsitraukimui į mokymąsi ir juos minimalizuoti ar šalinti; kaip taikyti šiuolaikiškus mokymosi metodus ir kitus pagalbos/pastoliavimo būdus skirtingų mokinių motyvacijai ir sėkmei užtikrinti. Dėkojame lektorei už naudingus mokymus, laukiame trečio susitikimo. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Šlepavičienė
„>
„>
„>
„>
„>
„>
„>
„>
https://www.bartuva.lt/2024/05/20/tukstantmecio-mokyklu-programos-mokymai-rajono-mokytojams-ir-pagalbos-mokiniui-specialistams/#more-32724
Projekto Nr. 10-012-P-0001 Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d. Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur. Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur. Projekto aprašymas Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis. Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas). Projekto veiklos: 1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas; 2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas; 3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas; 4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas; 5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai. Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės. Skuodo rajono savivaldybė yra projekto partnerė ir įgyvendina 1–3 punkte numatytas veiklas: Skuodo Bartuvos progimnazija kurs ir atnaujins šiuolaikines kultūrinio ugdymo erdves:
•Menų/kultūrinio ugdymo centro įrengimas – patalpų remontas, ardomos senos sienų pertvaros, įrengiamos naujos, atnaujintose patalpose organizuojamos dailės, muzikos, šokio, technologijų pamokos, neformaliojo švietimo veiklos.
•Įranga ir priemonės menų/kultūrinio ugdymo centrui: įsigyjami nauji muzikos instrumentai, garso aparatūra, įrengiama dailės studija, muzikos, dailės, technologijų kabinetai aprūpinami naujais mobiliais baldais, šokių salėje – veidrodžių sienelė. Kuriama mobili lauko klasė su nešiojamais baldais, stacionari kupolinė lauko klasė su mokykliniais baldais. Įsigyjami lauko muzikos instrumentai.
Mokytojų kultūrinio ugdymo kompetencijų tobulinimas:
„Kūrybiškumo ir inovatyvumo pamokoje įtaka mokinių motyvacijai“ – teoriniai ir praktiniai mokymai, kompetencijų ugdymo veiklos, kultūrinio ugdymo integravimas, kūrybinių metodų taikymas pamokoje.
•Mokinių skaitymo motyvacijos didinimo ir gebėjimų lavinimo: organizuojami perskaitytų knygų pristatymai, garsiniai knygų skaitymai, vykdomas nuolatinis mokinių skaitymo skatinimas, perskaitytų pasakų iliustravimas.
•Integruota kultūrinio ugdymo mokiniams: „Ritmas šiuolaikinėje kultūroje“. Integruotų pamokų parengimas; tyrinėti ir analizuoti ritmą gamtoje, muzikoje, šokyje, dailėje, teatre, matematikoje.
•Dviejų šiuolaikinės muzikos būrelių (ansamblių) įkūrimas – mokiniai supažindinami su šiuolaikinės muzikos įvairove, mokomasi groti įvairiais muzikos instrumentais, dalyvaujama organizuojamose šventėse.
•Dailės ir kitų vizualinių menų būrelio įkūrimas – mokiniai tobulins piešimo įgūdžius, pažins šiuolaikinės kultūros elementus, lavins kūrybiškumą, bus bendradarbiaujama su profesionaliais kūrėjais.
•Sporto salės pritaikymas įtraukiajam ugdymui – grindų remontas, patalpų pritaikymas judėjimo negalią turintiems žmonėms.
•Įtraukių formaliojo ugdymo bei neformaliojo švietimo veiklų organizavimas įtraukiajam ugdymui pritaikytoje sporto salėje: steigiamas neformaliojo švietimo būrelis, kuriame dalyvauja BU bei specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, integruotos fizinio ugdymo BU 5-6 klasių mokinių pamokos kartu su specialiųjų klasių mokiniais.
•Kvalifikacijos tobulinimo renginys pedagogams „Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymas ir ugdymo kokybės užtikrinimas. Mokymo metodų pritaikymas praktikoje. Mokinių skaitymo sutrikimų nustatymo aspektai“ – mokymuose dėmesys kreipiamas į praktiką, lavinami mokinių kultūrinio ugdymo įgūdžiai, kompetencijos, renginys padės geriau pasirengti įtraukiojo ugdymo organizavimui.
•Teigiamų mokyklos bendruomenės nuostatų formavimo renginiai mokiniams ir mokytojams – bendruomenės narių teigiamo požiūrio į Dauno sindromą turinčių asmenų formavimas organizuojant bendras veiklas.
•Gamtos mokslų klasės/laboratorijos baldų ir priemonių įsigijimas ir montavimas numatytoje laboratorijos patalpoje.
•Gamtamokslinio būrelio „Pažinkime gamtą per tyrinėjimą“ įsteigimas – bus atliekami laboratoriniai bandymai, stebimi gamtos procesai, jie fiksuojami, ugdomos mokinių pažintinės kompetencijos.
Visapusiškai bus plėtojama mokyklų tinklaveika, sudarant sąlygas projekto veiklose dalyvauti ir TŪM nedalyvaujančių mokyklų mokiniams ir mokytojams. Savivaldybės TŪM pažangos plane mokyklos iš viso susiplanavusios 62 veiklas lyderystės veikiant, STEAM, kultūrinio ir įtraukiojo ugdymo srityse.
Skuodo Bartuvos progimnazijos TŪM pažangos plano įgyvendinimui iš viso skirta Bartuvai – 231 414,50 eurų. Projekto veiklos tęsis iki 2026 m. balandžio 30 d. Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte). Siekiami rezultatai 1) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis 2) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis 3) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis 4) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose 5) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų 6) Sumažėjusi švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus 7) Padidėjusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis 8) Padidėjęs švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius. Daugiau informacijos apie projektą: https://www.esf.lt/veiklos…/tukstantmecio-mokyklos-ii/1394 