Šias dvi savaites socialinė pedagogė Gitana su ketvirtokais vedė klasės valandėles apie elektronines cigaretes. Susitikimo metu mokiniai dalyvavo diskusijose, užduotyse ir edukacinėje veikloje, padedančioje geriau suprasti elektroninių cigarečių žalą ir poveikį sveikatai.
Valandėlės pradžioje aiškinomės, ką mokiniai jau žino apie elektronines cigaretes. Po to atlikome užduotį, kurios metu mokiniai galėjo išreikšti savo nuomonę ir išmokti ją argumentuoti. Aptarėme, kodėl svarbu turėti savo nuomonę apie tokį kenksmingą reiškinį kaip elektroninių cigarečių vartojimas.
Peržiūrėjome edukacinį filmuką, kuriame sužinojome, kada ir kaip atsirado elektroninės cigaretės, kokią žalą jos daro organizmui ir kaip veikia paauglių elgesį. Po peržiūros mokiniai aktyviai diskutavo, kodėl paaugliai pradeda rūkyti ir kaip elektroninės cigaretės kenkia ne tik jų sveikatai, bet ir aplinkiniams.
Užsiėmimo pabaigoje atlikome praktinę užduotį apie tai, kaip kvaišalai veikia mūsų smegenis, sukeldami „triukšmą“ ir trukdydami susikaupti. Vaikai išbandė atminties pratimą: pirmiausia jie turėjo pakartoti 10 žodžių, kuriuos išgirdo visiškoje tyloje, o po to – 10 žodžių, girdėtų, kai klasėje tvyrojo triukšmas. Mokiniai greitai pastebėjo, kaip triukšmas trukdo įsiminti ir susikaupti.
Ši valandėlė skatino mokinius susimąstyti apie elektroninių cigarečių žalą, lavino jų gebėjimą argumentuoti ir priimti atsakingus sprendimus, rūpinantis savo sveikata. Džiaugiamės aktyviu dalyvavimu ir įdomiomis diskusijomis!